09 юли 2009

За дърветата

Преди време написах един текст за това как съм посадил 4 дъба, 1 ябълка, 1 кестен и 2 храста.

(16.04.2009 г.)


Вчера ги пресадих и реших да ви покажа какво се случва с тях.

Щракнете на снимките за по-голям размер. Лошото качество на някои снимки се дължи на фотографа :)

Дъб №1 не е в добра форма. Листата му пожълтяха и започнаха да съхнат. Дано се оправи, макар че нямам големи надежди.



Дъб №2 изсъхна затова няма снимка.

Храстите(№3 и №4) се развиват добре. Другата пролет ще бъдат засадени на подходящо място.



Дъб №5 и дъб №6 също се чувстват добре в новите саксии. Като знам как изглежда "баща им" от тях ще излязат гигантски дървета след време.



Ябълката - №7 - няма снимка. Листата й побеляха и опадаха. В момента представлява една зелена пръчка. Мисля, че и тя ще последва съдбата на дъб №2.

Що се отнася до кестена - той така и не поникна.

Равносметката е 2 здрави дървета, 2 здрави храста, 1 изсъхнало дърво, 2 дървета "на умиране" и едно, което изобщо не поникна. Искаше ми се всички да оцелеят, но като за първи опит ще се задоволя и с тези резултати.

Ето ви един съвет - ако садите дървета(или каквото и да е) не правете моята грешка да ги заравяте много на дълбоко. Аз се престарах и затова кестенът така и не поникна, а докато пресаждах дърветата намерих още 2 жълъда(бях посадил шест), които са покарали и са изгнили в пръстта. Освен това не ги слагайте като мен в обща саксия. По-лесно е, но след това пресаждането е кошмар.

Няма коментари: